Kosten en vergoeding
Bij Gloed kan je terecht met een verwijzing van de (huis)arts. Dit valt volledig onder het basispakket.
Eigen bijdrage
Wij vragen een eigen bijdrage als je zorgpolis minder dan 75% van het door de Nederlands Zorgautoriteit vastgestelde marktconforme tarief vergoedt. Sommige budget-polissen leveren namelijk een lagere vergoeding op, tot minimaal 60% van het normtarief. Het tussenliggende gedeelte, 0 tot 15%, factureren wij dan aan jou. Dit is voor een gemiddelde individuele afspraak doorgaans tussen de 0 en 30 euro per uur. Wij rekenen alleen de tijd van de afspraak zelf en geen andere tijd, zoals overleg of uitwerktijd. In jouw polisvoorwaarden kun je zien wat jouw zorgverzekeraar vergoed. In het geval van een groep wordt de tijd gedeeld door het aantal aanwezigen. En als je zonder verwijzing geheel op eigen kosten gebruik wil maken van ons aanbod, neem dan even contact met ons op.
Facturatie
Maandelijks krijg je een factuur van ons, die je zelf dient te betalen. De factuur kun je ook gebruiken om in te dienen bij je verzekeraar om zo voor vergoeding in aanmerking te komen. Wanneer je een restitutiepolis hebt, vergoedt de zorgverzekeraar meestal alle kosten. Bij een naturapolis is de zorgverzekeraar wettelijk verplicht een deel van de factuur te vergoeden. Het overige deel is dan voor eigen rekening. Een restitutiepolis is doorgaans dus voordeliger. Wij adviseren je om dit voorafgaand aan de behandeling goed na te vragen bij je zorgverzekering. In alle gevallen doet de verzekeraar aanspraak op je eigen risico. Deze bedraagt 385 euro in 2024.
Annulering
Gloed is nog niet gecontracteerd bij zorgverzekeraars. Wij nemen de regelzaken en de meeste kosten voor onze rekening, als we jouw commitment hebben. Daar tegenover staat dat wij wel gemiste en niet tijdig geannuleerde afspraken aan jouzelf factureren als je niet komt opdagen. Dit noemen we de no show-factuur. De gemiste afspraken kunnen we namelijk niet vergoed krijgen, en zo stimuleren wij je ook om te komen herstellen. Annuleren van een afspraak kan tot maximaal 24 uur van tevoren door een email of duidelijk ingesproken voicemailbericht met naam, telefoonnummer, datum en tijdstip van je afspraak.
De verantwoordelijkheid om te achterhalen welke vergoedingen en voorwaarden de verzekeringsmaatschappij hanteert, ligt geheel bij jezelf.